terça-feira, 30 de setembro de 2014

Por que a nova lei educativa é um míssil contra os estudantes?

Artigo de Humberto Morám Fraga publicado em Praza Pública o pasado 13 de setembro.


"As recentes modificaçons da legislaçom básica que regula o ensino nom universitário (desenvolvidas sob o acrónimo “lomce”) nom só vêm aprofundar aspectos negativos já presentes no sistema actual mas também incorporar outros elementos nocivos para o alunado que provavelmente tanto os estudantes como as famílias ainda nom percebem na sua real magnitude."
(...)
" ... estas modificaçons que implicam reintroduzir o carácter selectivo na educaçom básica vam precisamente dirigidas a dificultar a progressom escolar de todos os estudantes; incluem medidas de aplicaçom massiva e prematura especialmente contra o alunado que mostra dificuldades e portanto haverá que prever efeitos nefastos entre a populaçom que se encontrar académica e socialmente mais desfavorecida."
(...)
" ... a administraçom vai acreditar muito mais nos resultados de umha maratona de exames “objectivos” realizados ao longo de um dia (!). E é assim que o alunado de primária vai ser “dirigido” e condicionado na continuaçom do seu itinerário escolar, e é assim também que as/os estudantes de secundária e bacharelato vam ser obrigados a submeter a obtençom do seu título académico a umha jogada de casino: tudo ou nada."
(...)
" ... se a normativa actual (formalmente nom selectiva) deixa sem título a case umha quarta parte do alunado nom precisamos muita perspicácia para antecipar que aplicando critérios inequivocamente selectivos o número de nom titulados haverá de aumentar de forma significativa, aumentando por sua vez o fracasso do sistema."
(...)