segunda-feira, 14 de novembro de 2011

"Notas de corte" 2011

No sítio web da CIUG (Comissom Interuniversitária Galega) já estám disponíveis para consulta as qualificaçons definitivas que definírom a admissom nas titulaçons com límite de praças ("notas de corte") neste ano 2011. Para umha correta interpretaçom das mesmas convém lembrar que, desde a implantaçom do novo sistema de acesso no ano 2010, a qualificaçom máxima situa-se agora em 14,00 pontos em vez dos 10,00 pontos do anterior sistema.
Assim observamos que na Universidade de Vigo as notas de corte mais altas correspondem às titulaçons "Traduçom e Interpretaçom Espanhol-Inglês" (10,492) e "Engenharia da Energia" (10,036); na Universidade de Santiago som "Medicina" (11,598) e "Odontologia" (11,018), enquanto na Universidade da Corunha resultam "Fisioterapia" (9,438) e "Enfermaria" (9,390).
Ainda que a tendência dos últimos tempos nas três universidades é limitar as praças na maioria das titulaçons podemos agora constatar que em muitos casos a demanda apenas ultrapassa o número de praças convocadas ou mesmo ficam praças sem cobrir. Isto é o que acontece em mais de vinte titulaçons que mostram umha nota de corte entre 5,000 e 5,100 especialmente se ademais o processo se prolongou até setembro. Assim podemos reparar por exemplo em "Administraçom e Direçom de Empresas" e "Belas Artes" (Universidade de Vigo), "Filosofia" e "Física" (Universidade de Santiago), "Ciências Empresariais" e "Engenharia Informática" (Universidade da Corunha).
Toda a informaçom sobre provas de acesso e procedimentos de admissom nas universidades galegas está no sítio web da CIUG.

F.P.: distribuiçom 2011-12


A informaçom atualizada sobre todos os estudos da formaçom profissional (FP) oficial está disponível no sítio web da conselharia de educaçom e permite diversas formas de consulta.

- Folhetos informativos das 22 famílias profissionais com descriçons, para cada ciclo, dos correspondentes perfis profissionais e os módulos formativos do programa de estudos.
- Listados da distribuiçom atual de todos os ciclos do regímen ordinário da FP classificados por famílias profissionais ou classificados por concelhos.
- Listados da distribuiçom dos ciclos com oferta modular (parcial) para pessoas adultas classificados por famílias profissionais ou classificados por concelhos.
- Listado dos centros e ciclos que oferecem estudos de FP a distância (esta fórmula está ainda pouco desenvolvida).

quarta-feira, 9 de novembro de 2011

A ideologia ultraliberal na educaçom pública: mais alarmas

Nos últimos meses temos recebido notícias sobre umha fundaçom privada denominada "Empieza por Educar" e os seus movimentos em Madrid arredor da educaçom secundária pública, mas agora já circulam rumores sobre a sua próxima expansom no âmbito galego. É bom momento para recolher e atualizar dados a partir dum informe elaborado polo portal Fírgoa no mês de julho.
A fundaçom Empieza por Educar é a sucursal em Espanha da seta ultraliberal Teach for America, que se estende por todo o mundo sob a denominaçom Teach for All, e que também este mesmo ano tem apresentado Ensina!, a sucursal correspondente no Brasil. O seu propósito é infiltrar-se nos centros de educaçom públicos com "missionários da causa", substituindo progressivamente os professores funcionários públicos e divulgando e promovendo a ideologia do livre mercado na educaçom. A estratégia parte da captaçom de graduados universitários e o seu posterior doutrinamento mediante um cursinho de cinco semanas de duraçom (que denominam Instituto de Verão), que presuntivamente os capacita para atuar a todos os efeitos como professores. Depois do cursinho, e com a cumplicidade das administraçons públicas implicadas, os prosélitos penetram nos centros educativos, nos que deverám permanecer dous anos.
Teach for America está apadrinhada por umha amplíssima coligaçom de empresas e fundaçons, entre as que destacam The Walton Family Foundation, da cadeia de supermercados Wal-Mart, Bill & Melinda Gates Foundation, vinculada a Microsoft, Michael & Susan Dell Foundation, de Dell Inc., etc. A presidenta do Padroado de Empieza por Educar é Ana Patricia Botín, filha do presidente do Banco Santander, e os membros do padroado som Carlos Barrabés, Sol Daurella, Olaf Díaz-Pintado, e mais ... Entre os socios encontram-se Fundación Marcelino Botín, Fundación Ramón Areces, Fundación la Caixa, Uría Menéndez-Proença de Carvalho, Deloitte, Deutsche Post – DHL, Fundación Barclays, McKinsey & Company, Job and Talent , Fundación CYD, Trackglobe e Llorente y Cuenca.
A fundaçom apresentou-se em fevereiro de 2011 contando com a participaçom do Diretor Geral de Universidades Màrius Rubiralta e a Conselheira de Educaçom do governo madrileno de Esperanza Aguirre, Lucía Figar. Pouco antes da sua apresentaçom, o Ministério de Educaçom assinou um convénio de colaboraçom polo que se dava entrada a Empieza por Educar no programa Campus de Excelência Internacional. Em Madrid a fundaçom tinha previsto começar as suas atividades neste curso 2011/12 através do programa "Refuerza" regulado na Ordem 1556/2011, de 18 de abril. Esta convocatória confere aos diretores dos centros educativos a capacidade para contratar com terceiros a organizaçom e realizaçom das atividades vinculadas ao programa Refuerza até um 100% do custe, deixando nas mãos da iniciativa privada todo o programa, ao tempo que obriga aos departamentos didáticos, aos professores tutores e ao departamento de orientaçom a coordenar-se com os monitores e/ou professores encarregados destas atividades extraescolares (!). Afortunadamente a mobilizaçom do professorado tem paralisado até agora esta infiltraçom, mas a diversas plataformas em defessa do ensino público ali continuam alerta ... E aqui?